Klanten & accounts:

Klanten:
2twintig, 180, Alta, Bank Nederlandse Gemeenten, Brand-Base, Bruut, Cake Film, Combinatie van Factoren, DD&P, DeBasis, Endemol, Event Department, FHV BBDO, Fitzroy, Geometry, JWT, Kega, Kellerman, Lemz, Lost Boys, Maximum, N=5, TBWA\Neboko, Ogilvy, Only, Philips Design, Publicis Consultants Van Sluijs, Rapp, Rob Deurenberg, Rijkswaterstaat, sis-pr, Selmore, Van Dooren Advies, The Key Agency, Wieden & Kennedy, Zandbeek e.v.a.

Accounts:
ABN/Amro, Albert Heijn, AkzoNobel, Baileys, BAM, BCC, Becel, Bijenkorf, BK, BlueBand, Centraal Beheer Achmea, Chevrolet, CITO, Coca-Cola, Cup-a-Soup, Danone, De Ruyter, Diesel, Durex, ECI, Emirates, Expert, FBTO, Fortis, Heineken, Henkel Pritt, ING, iPhone, Interpolis, Intratuin, IT's, KPN, La vache qui rit, Maandag, Maaza, Mediamarkt, Miele, MTS, Nokia, Novartis, Nuon, Nuts, Oilily, Philips, Playboy, Politie, Postcode Loterij, Rabobank, Schweppes, Skullcandy, Sony Ericsson, Staatsloterij, Unilever, Unox, Verkade, WNF, Yacht, Ziggo e.v.a

Jeroen Desnoo (creatief directeur/freelance art director bij o.a. FCB, TBWA, G2, Red Urban): Visualizers zijn de vertalers van het idee dat door een creatief team is gecreëerd. Een belangrijke spil om het idee verkoopbaar te maken...
Meer...

foto jeroen desnoo


Jeroen Desnoo (creatief directeur/freelance art director bij o.a. FCB, TBWA, G2, Red Urban): Visualizers zijn de vertalers van het idee dat door een creatief team is gecreëerd. Een belangrijke spil om het idee verkoopbaar te maken richting een klant van het reclamebureau. Een visualizer heeft verreweg mijn voorkeur boven een idee uitwerken met behulp van stockbeelden. Het gebruik van een visualizer biedt een creatief de mogelijkheid om zich niet te laten beperken in het creëren van een goed aansprekend beeld. Een goed uitgevoerde schets levert uiteindelijk ook een groot voordeel op in de executie wanneer bijvoorbeeld een fotograaf ermee aan de slag moet.

Vele campagnes heb ik door Hugo Bausch laten uitschetsen, een visualizer waar ik graag mee werk. Niet alleen omdat hij snel is, maar ook vanwege zijn vlotte stijl. Hij is een alleskunner en denkt mee om tot een nog spannender beeld te komen. Hij heeft vaak aan 2 woorden uitleg genoeg en het resultaat is iedere keer geweldig!

Sluit paneel

foto bert smidt

Bert Smidt (creatief directeur Datagold, freelance art director bij Maximum, docent Willem de Kooning Academy Rotterdam, faculteit Reclame): Voordat een schetser aan de slag gaat met een concept, bestaat het alleen nog maar uit...
Meer...

Bert Smidt (creatief directeur Datagold, freelance art director bij Maximum, docent Willem de Kooning Academy Rotterdam, faculteit Reclame): Voordat een schetser aan de slag gaat met een concept, bestaat het alleen nog maar uit lappen tekst en wat moodboards hooguit. Daar kan een klant nog niks mee. Met een serie visuals, een storyboard voor een commercial bijvoorbeeld, komt het idee voor het eerst tot leven… Een goed concept krijgt meer "pushing power" met een serie gelikte visuals.

Sluit paneel

MMAT is een initiatief van Hugo Bausch, illustrator/visualiser te Amsterdam.

Hugo Bausch heeft Autonome Beeldende Kunst gestudeerd aan Academie Minerva te Groningen (tegenwoordig onderdeel van de Hanzehogeschool). Na 12 jaar op diverse bureaus ervaring te hebben opgedaan als illustrator, heeft Hugo zich in 1995 als zelfstandig illustrator/visualiser gevestigd te Amsterdam. Hij is lid van BNO (Beroepsvereniging Nederlandse Ontwerpers) en heeft aan diverse groepstentoonstellingen (o.a. Stedelijk Museum) geparticipeerd.

Als visualiser werkt Hugo op locatie bij reclame- en ontwerpbureaus, bij evenementen- en pr-bureaus. Onder directe supervisie van creatieve teams werkt hij concepten voor bedrijfscommunicatie en evenementen uit tot schetsen ter presentatie aan de klant. Als illustrator maakt hij educatieve en redactionele illustraties voor bedrijfsleven en de overheid. Hugo is als gastdocent verbonden geweest aan de Willem de Kooning Academy te Rotterdam. Hij is vaste schetser bij LEV agentschap voor visualisers en meer... te Amsterdam. Kijk op hugobausch.nl / matabia.com of lev.nl voor meer info.

Hugo: "Ik ben MMAT gestart omdat er voor ontwerpers zo weinig na- en bijscholingsmogelijkheden zijn op het gebied van toegepast tekenen. Tekenen stelt je in staat je concepten te concretiseren. Dat scherpt niet alleen je ontwerp-vaardigheden, het helpt je ook je concepten te communiceren naar klanten toe. Een vlotte schets spaart heel wat premature executie uit, bovendien is het voor je klant een praatstuk waar hij nog alle kanten mee op kan. Veel ontwerpers denken dat ze niet kunnen tekenen (of hebben dat ooit gezegd gekregen), maar realistisch tekenen
is gewoon te leren. Talent betekent in dit verband doorzettingsvermogen en de bereidheid tot heel veel dagelijkse
oefening. En een goede docent, die je de fijne kneepjes kan leren. Wat dat betreft ben je bij mij aan het goede adres."
foto hugo
Reacties: